[undersøgelse] Hvad software mangler i?

Tags:    diverse ide

<< < 12 > >>
Hej folkens!

Jeg er lige ved at lave en lille "markedsundersøgelse" og det er helt valgfrit om i vil deltage. Det er ikke rigtigt nogen reklame eller noget, så jeg håber ikke jeg vil blive flamet for det. (Gør jeg sikkert alligevel :D ). Men dertil vil jeg godt påpege at andre udviklere jo også kan drage nytte af denne her tråd.


Uanset hvad, så søger jeg efter svar på "hvad mangler brugerne". Jeg har lige haft lavet et mellemstort værktøj til at hjælpe familiemedlemmer med at trække billeder ind på computeren fra Nokia telefoner. Og det har altså givet mig blod på tanden til at lave mere "bruger rettet" software i stedet for altid at være så målrettet mod techbrugerne og server værktøjer, sourcecodes or alt den slags.

Men hvad mangler almindelige brugere egentlig?

Hvilke funktioner savner I fra den software som I bruger til dagligt?

Hvad kan gøres bedre, hvad er godt (bare sådan overordnet).


Som sagt var mit nokia værktøj affødt af nogle lidt ældre familiemedlemmer ikke fandt Nokias og Microsofts egne værktøjer særligt lettet at bruge. Så hvis i kender lignende software i selv (eller måske forældre ell.) kan have problemer med, så skriv endelig her i tråden.





Aldrig spørg hvad folk mangler - det ved de ikke selv. Godt eksempel. Alle har en mobiltelefon, men alligevel manglede alle en iPhone. :)
Ingen manglede en tabletPC, men nu er den på vej ind i en masse forskellige industrier.

Med andre ord, befolkningen ved ikke hvad de mangler. Det er dig der skal se på deres daglige udfordringer og gøre disse til trivielle opgaver.

Jeg savner ikke noget, jeg er glad for de funktioner jeg har, og det er i min bedste forståen for den software jeg benytter at det hele kører 110% som det skal. Bare så'n overordnet.


Du skal se behovet... tænk over hvad dine omgivelser laver i dag. Hvordan kan du hjælpe dem, så det de gjorde i dag, kan gøres endnu bedre i morgen.



Indlæg senest redigeret d. 24.04.2011 23:51 af Bruger #10216
Aldrig spørg hvad folk mangler - det ved de ikke selv. Godt eksempel. Alle har en mobiltelefon, men alligevel manglede alle en iPhone. :)
Ingen manglede en tabletPC, men nu er den på vej ind i en masse forskellige industrier.

Med andre ord, befolkningen ved ikke hvad de mangler. Det er dig der skal se på deres daglige udfordringer og gøre disse til trivielle opgaver.

Jeg savner ikke noget, jeg er glad for de funktioner jeg har, og det er i min bedste forståen for den software jeg benytter at det hele kører 110% som det skal. Bare så'n overordnet.


Du skal se behovet... tænk over hvad dine omgivelser laver i dag. Hvordan kan du hjælpe dem, så det de gjorde i dag, kan gøres endnu bedre i morgen.



Hmmm thanks! . Det er egentlig ret indlysende, men GOD I sucks til "forretnings aspektet" af kodning... Jeg er - hvis jeg selv skal sige det- blevet en ganske udemærket koder siden jeg startede, men det der med at få idéerne osv er sgu ikke mig :P

Men jeg vil da prøve alligevel, det er sund træning. Tror jeg vil sniffe lidt rundt ved nogle internetcaféer osv og tage noter xD





Generelt set er der ikke mange projekter der er blevet til noget fordi man har lavet hvad andre vil have. De fejler altid fordi du ikke kan lægge hjertet i det. Hvis du derimod laver noget du selv har brug for, så har andre sikkert også det behov, og så lægger du hjertet i det og det bliver bedre software. Eks. min kammerart spillede Age Of Conan, han var træt af at selv skulle installere de forskellige UI manuelt efter opdateringer af spillet/UI'en, så lavede han en simpel installer. Den har været downloaded og kørt over 1 million gange. Det var et problem han havde, det havde mange andre også - viste det sig.

Du skal naturligvis sortere dine tech behov fra og se på hvad du generelt har brug for i dagligdagen.



Hvad med en lille app, der kører i baggrunden, som gemmer alt [ctrl]+[c]. Som man kan hente smart frem igen, evt med log-in, så du har dine [ctrl]+[c] med dig rundt på forskellige maskiner. I stedet for at sende mails til dig selv.
Gerne noget multiplatform. Ligesom dropbox bare med "copy paste"

Hvis du bruger ideen, skal jeg have 50% af procent af omsætningen :-)



Indlæg senest redigeret d. 25.04.2011 18:23 af Bruger #13297
Haha lol! :D - Men mener allerede en fyr på MSDN har lavet det i ASP.NET og C# ;P


I øvrigt tak for inputten folkens... jeg har slået mig lidt ned omkring noget nyt backupsoftware og noget obfuskeringsværktøj (den sidste blev faktisk lidt affødt af den første).



Var
Haha lol!:D
til mig ? ideen er da god ellers. Kan godt nøjes med 40%.



Indlæg senest redigeret d. 25.04.2011 21:02 af Bruger #13297
Var
Haha lol!:D
til mig ? ideen er da god ellers. Kan godt nøjes med 40%.


Idéen er god nok, men en fyr på msdn har gjort det ! :D - Kan det virkelig passe der heller ikke findes services der kan det egentlig?



Kan du huske hvad det hed(der) ? Eller hvor henne præcist man kan finde det.



Kan du huske hvad det hed(der) ? Eller hvor henne præcist man kan finde det.


Det er vidst ikke et helt færdigt produkt men jeg synes nu selv det er godt lavet.

http://channel9.msdn.com/coding4fun/articles/Windows-Clipboard-Sharing-Through-Web-Services





Helt sikkert, men kun til Windows. Så det gerne til X-platform.



<< < 12 > >>
t